Wednesday, February 17, 2016

Resipi Bubur Fateh - Bubur Nasi+Dates/Buah Kurma

Last week stok sayur bayam dah abis so godek-godek fridge tgk stok dates byk giler tak makan-makan. So fikir nak guna Dates/buah kurma je campur dgn bubur nasi Fateh.






















Masak bubur nasi sekali dgn sebiji kurma(depends pd size kurma, yg ni size besar). Beras-4 sudu kecil.























Buah kurma tu akan lembut bila dimasak sekali dgn bubur nasi.






















Lepas tu bijinya dibuang.

Dikisar halus bubur nasi dengan buah kurma

Sedia untuk diberi pada si manja anda mamam. Teksturnya sgt lembut dan sedap, hasilnya poop anak normal tak sembelit. 





Nota Kaki: Elok amalkan makan buah kurma ni, ikut sunnah nabi.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...